Sidor

lördag 30 mars 2013

Inlägg #2 hos Creativica

Här kommer ett kort som jag gjorde som mitt andra inlägg när jag var gäst-DT hos Creativica i mars.

"Nu har det blivit dags för ett inlägg från mig igen. Här är jag ute i riktigt god tid och har skapat ett morsdagskort inför den stora dagen den 26 maj. Ofta kommer jag på det bara några dagar innan och stressar fram ett kort men nu behöver jag ju bara komma ihåg att ge det till lilla mamma.

Jag började med att handsy runt kanterna på mitt bakgrundspapper i en avvikande färg så att färgerna inte skulle flyta ihop så mycket. Det bakersta pappret av de tre lagren är samma papper som det främsta, men som jag färgat in med mist och efter det la som vanligt de tre pappren i lager på lager med svärtade kanter. En bild, lite blommor med band och för att kunna göra ett sista inspirationsalster till månadstävlingen strösslade jag ut knappar och smög in lite måttband. Den sista pricken över i blev lite blingströssel."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar