Sidor

tisdag 26 juni 2012

1234...

Den här LOn är gjord till den första av Scrap-Perras sommarutmaningar, vilket var en skiss att följa. Kriterierna var att man från kitet skulle ha med ostduk (valfritt hur mycket) och minst 2 av de mönstrade papprena. Från hemmet skulle man ha med någon form av färg (akrylfärg, mist eller liknande).

Jag grundade mitt cardstock med gesso i en stencil och sedan sprayade jag med grön mist över. Till de svarta färgstänken blandade jag ut akrylfärg med lite vatten för att få det mer lättstänkt. Ostduken blev även den sprayad med mist, blå färg den här gången. Av papprena från kitet har jag använt Glitz Design, Pretty in Pink - Roses och Pion Design, Till Mor - Gul pensé. Pionpappret blev infärgat med en grön stämpeldyna för att bättre passa färgmässigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar