Sidor

måndag 2 april 2012

Oh, sweet boy

Nuförtiden verkar det vara Cypercrops lite här och var. Scrappiz CC började den 1 april och räcker till den 9 april. Eftersom jag kommer vara hos svärmor i fjälls under påsken så blir det nog inte så många bidrag för min del. Här är mitt första och förhoppningsvis inte enda ;) till utmaning "LO med färg". Man fick en färgpalett med 6 färger och man skulle välja två som skulle vara dominerande och sen skulle man även "kladda med färg". Jag valde en ljust blå nyans och även en ljust brun, även om mina dekorationer blev lite mörkare tyvärr. Men man vill ju inte att allt ska gå i samma skala heller. Jag började med en av de nya stencilerna jag fick hem i veckan och gjorde bubblor med gesso. Sen är det mistat och även distressat med en annan stencil. Skissen kommer från Veckans skiss som jag verkligen gillade och följde rätt så slaviskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar