Sidor

fredag 30 september 2011

Gunga gunga



Här har jag liftat en så läcker LO som är Scrapfabrikens septembertävling. Duktiga Jennie har i sin tur liftat den här LOn. Jag gillar verkligen att man får utmana sig själv lite också. Här har jag broderat hela kanten och utkanten av cirklarna, vilket är något jag inte testat förut (förutom ett par korsstygn någon gång). Sen är det ju ett bra sätt att bli av med lite spillpapper. Eftersom jag har mest rosa spill (konstigt va?) så blev det en rosa LO, och eftersom dessa bilder hade så mycket olika färger i sig så fick de bli svart-vita istället. Jag blev så lycklig när jag lyckades med de rosa "splottarna" också för nu har jag ju hittat ett riktigt bra sätt att använda min distress stain som jag i övrigt inte kommer överens med. Det var bara att trycka hårt ett par gånger tills det kom tillräckligt mycket färg åt gången. Då var det bara att trycka till lite snabbare och så hade man en perfekt (om man kan säga det) "splott".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar