Sidor

tisdag 22 mars 2011

Ett grönt kort!


Jag brukar försöka hinna med att göra Scrappaloss fredagsskiss varje vecka för jag gillar snabba utmaningar och den här veckan hanns det med... Skissen var enligt mitt tycke rätt så svår (för att jag oftast följer dem så slaviskt), men det blev ett rätt gulligt bidrag ändå. Alldeles grönt o fint blev det. Eftersom jag inte hunnit få de promarkers jag köpt så blev det till att färglägga draken med dotterns färgkritor. Det blev väl inte helt bra, men inte helt dåligt heller. Muren som draken står o lutar sig mot fick jag göra genom att löst tejpa fast små pappersbitar och sedan stämpla med min "dutt" över. En lite hemmagjord sorts mask. Eftersom det slutade med att hela verket blev grönt så kommer det även att bli ett bidrag till Alota Rubber Stamps där man den här gången ska ha med något grönt (eftersom det har varit St Patricks Day).

Edit: Tjoho!! Jag vann med mitt kort i Alotas utlottning!!!

2 kommentarer:

  1. Ett väldigt härligt kort!
    Jag sitter här och ska försöka rösta. 3 väldigt jämna bidrag är inlämnade, så lite ångest måste jag säga!
    Hälsningar
    Nina, DT ScrappaLoss

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort!!!
    Tack för att du deltar i Alotas utmaning!

    What a great card!
    Thank for participating in the Alota Challenge!

    SvaraRadera