Sidor

lördag 19 mars 2011

Din första jul


Ännu en gång har Pysselmyran gjort det. En utmaning som får mig att testa saker jag inte gjort förut och som blir jättebra och kommer att användas igen. Den här gången skulle man använda akrylfärg, nåt som jag inte ens visste vad det var men efter en vända på google så visade det sig att jag ju hade det hemma. Här har jag använt bubbelplast för att göra ett "band" i bakgrunden. Eftersom jag bara hade vit och röd akrylfärg så fick det bli rött och det passade ju så perfekt med det kort på Alicia som jag har tänkt använda ett tag men inte haft tillräckligt med passande papper för att använda. Som vanligt behöver jag en skissa att gå efter och idag fick det bli månadens tävling hos Dalascrap där man även skulle ha med minst en riven kant och att det ska finnas en miniros. När jag satt med den i torsdags så hade jag mest problem med miniroserna för jag hade endast en vit och två naturvita som såg helt fel ut tillsammans. Men som tur var så kom mina systrar hit igår för att pyssla och Sari hade tre rosor i exakt samma rödfärg som akrylen så så fick det bli. Bilden är från Alicias första jul 2007, därav titeln.

Edit: Självklart hade jag missat att tävlingen hos Dalascrap endast var för kort, men vad gör väl det, för det var ju en fin skiss. Sen har jag äääntligen (2/4) hittat till den sida som hade den sista tävlingen jag gjorde LOn för. Det var ju inte för bara som jag gjorde fotomattan grå istället för svart, för på Lenas Bloggsida har hon en utmaning där man ska använda färgen grå plus en färg till. Vitt, svart och metallfärger + hudfärger etc var också godkända i mindre skala. Jag använde alltså grått och rött, med vitt så klart.

1 kommentar:

  1. Åååh vilken liten sötnos det är på din jättefina layout!! :)
    Så läckert det blev med bubbelplasten.
    Tack för ditt jättefina bidrag. :)
    Ha en härlig morgondag.
    Kramar från Lena

    SvaraRadera